Rutiner

Rutiner, rutiner... Alla dessa rutiner... Jag försöker verkligen få in bra rutiner för mig och Elias! Men blir så stressad så fort det inte blir som det ska... Att han somnar mycket tidigare än vad han skulle under dagen Bara för att vi åkte buss den tiden t.ex Så sover han kanske 40 min och sen vaknar han. Därefter när man ska få honom till att sova där kring 12-13 så går det inte! Utan då somnar han till en liten stund kring fyra tiden istället Och sen är hela kvällen förstörd för att han är så himla trött och gnällig... Den pressen får mig så ofta till att känna mig som en urusel mamma! Alla pratar om hur viktigt det är med rutiner och att man ska hålla på det. Man får ett mycket lugnare barn o.s.v Ja jag håller definitivt med, jag tycker det är jättebra rutiner! Men blir en dag fel så känns det som att man kommer få ett jätteoroligt barn! Jag vet att det kan låta lite överdrivet från min sida men jag blir så stressad! Pressad över att allting måste bli rätt alltid när det kommer till Elias! Jag vill aldrig att han ska känna att jag gjorde någonting fel... Men visserligen, vilken förälder känner inte allt detta? Måste säga som min kurator alltid säger: " Man ska inte vara en perfekt förälder utan man ska vara tillräckligt bra! " Jag kanske får börja ha det som ett litet mantra ;) Sorry för ett litet "panikångest" inlägg men var tvungen att skriva av mig till er! Lots of love and kisses! S....*

Kommentarer
Postat av: Patricia

Håller med. Jag känner mig också otroligt stressad över detta. Gällande rutinerna har jag mest det med maten. fast inga fasta tider direkt heller. när han vaknar får han frukost sen rullar de tpå löpande band. Men sömnen är såå från dag till dag på wilton. Är vi ute mycket sover han nästintill hela dagen. Och jag kan ju inte hålla mig inne bara för att få rätt på hans sove rutiner. Han älskar sin vagn. Men jag känner mig usel också att jag aldrig får den tiden påkvällen som alla andra verkar få. När wilton somnar då är jag så slut så jag deckar jag med. KRAMIS TILL DIG SOFIE!

2011-01-27 @ 23:48:04
URL: http://metricia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0