Rätt intressant!

...När man träffar nya människor med eller utan barn och vagn.
Frågorna och dyligt dyker ju alltid upp, ofta är dom demsamma...

Det börjar med;
*  Oj! Då blev du mamma tidigt, hur gammal är du egentligen?
*  Hur reagerade dina föräldrar?
*  Är du fortfarande tillsammans med pappan? el. Var är pappan?
*  Det var inte planerat väl? / Varför gjorde du inte abort?
*  Känner du inte att du offrar väldigt mycket?
*  Bor du hemma fortfarande?
*  Men du går väl på soc då?

Några av dom tusentals frågor man får som ung förälder!
Tror att det är rätt så många som känner igen sig, för tyvärr finns det den här stereobilden av att vara ung förälder, man är ensam, fattig och vet inte hur man tar hand om sitt barn.

Här kommer mina svar på alla dessa dumma frågor.

* Ja, jag är ung mamma. Bara 19 år men hellre få barn ung än vänta tills man är upp emot 40 (my own opinion)
* Jaa... Hur reagerade dina? Måste de bli en dålig reaktion bara för att man är ung?
* Nej och det tycker jag är skönt, tog slut i samma veva som graviditeten upptäcktes
* Graviditer måste inte vara oplanerade för att man är ung men ja, min var.
   och jag ville inte göra abort. Jag ville ha mitt barn - punkt slut!
* Jag offrar absolut ingenting! Jag hade aldrig bytt detta mot någonting! JAG ÄLSKAR ATT VARA MAMMA!
   Självklart hade man kanske velat åka utomlands osv mer men det är sånt jag kan göra sen när bebis blir lite större :)
* Man måste heller inte fortfarande bo hemma för att man är ung, jag gjorde dock det. Tyckte det var skönt att få ha min mamma nära och lite extra stöd och råd eftersom man var ensamstående. Men nu bor jag och Elias i en lägenhet i limhamn.

* Just det! Försörjningsbiten!
   1. Det är absolut inte fel att få hjälp med socialbidrag, det är därför jag betalat skatt för att kunna få det OM jag skulle behöva det i framtiden

   2. Nej, jag går inte på soc. Man har föräldrapenning även dom som aldrig har jobbat en enda dag i sitt liv.


Så ni borde inte gå runt med era fördomsfulla idéer kring oss unga föräldrar, vi är minst lika bra som de äldre med Villa-Volvo-Vovve ;)


Mina inspirationskällor är mamma, min syster och min Nathali som även bloggar om sitt liv med sin son Lucas (www.Nathalim.blogg.se)


Ciao Ciao Bitches!


S....* 


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag förstår inte riktigt.. du är väl inte en ung mamma? du är nitton år gammal.. det är precis lagom för att få barn. int för ung och inte för gammal..

2010-11-11 @ 23:55:27
Postat av: Stephanie

Jag hittade dig! =) Vilken fin blogg ;)

2010-11-15 @ 16:54:59
URL: http://mosterstefan.blogg.se/
Postat av: Jonna

Haha du är för go där :P Jag fick alla dom frågorna när jag var gravid men inte så ofta längre. Men du klaga inte på oss som har de tre V-V-V :P Men förstår exakt vad du menar

2010-11-24 @ 14:06:37
URL: http://nonniis.blogg.se/
Postat av: Maria

Förstår att det är jobbigt att få alla de frågorna. Men jag kan tala om att jag fått minst en av de frågorna o ofta med. Var det planerat??? Vilken sjuk fråga! Bara för att man inte går ut med att man vill ha barn så behöver det inte vara oplanerat. Och dessutom vill den person som frågar detta bara trycka ner andra för att må bättre själv (kanske för att den själv önskar sig ett barn eller av annan anledning) Jag tycker att du är toppenstark och en supermom! Sen är ju jag äldre (dock ej 40) :-D men har varken villa, volvo eller vovve. Här e det Hyresrätt, katter och ford som gäller Hehehe!

2010-11-25 @ 12:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0