Inlåst!

Nu när jag skulle ut och hämta posten så märkte jag att jag inte kan få upp min satans ytterdörr!
Vi håller på och renoverar här hemma och arbetaren som nyligen har gått, uppfattade det nog som jag hade gått hemifrån så han har låst dörr med nyckel och hasp (så man bara kan öppna med nyckel).

Problemet är att vår dörr kärvar hela tiden och går inte att låsa alltid osv så därför lägger vi ett koppel under den så går det mycket lättare.
Men nu har ju vår käre hantverkare inte gjort det (hur fan har han lyckats utan?!) så nu får inte jag upp dörren!

Det är inte så att jag panikslaget inte kan ta mig ut ur huset men bara att veta att jag verkligen inte kan få upp ytterdörren känns jätteobehagligt! Nästan lite panik-känsla över det hela!
Haha, nu känner jag mig som en riktig Drama-Queen men det är fan ta mig läskigt :P

Tur att vi har lite mat kvar i kylen ;)

I måndags var jag på ytterliggare ett besök hos barnmorskan dock ett väldigt snabbt samtal.
Hon ville veta hur det hade gått med att motstå alkohol och tobak.
Förklara stolt att det absolut inte är några problem, har inte tagit ett enda bloss eller druckit en enda klunk! :)

Hon blev jätteglad haha, jag ser det som en självklarhet, åtminstone alkoholen men det är nog väldigt många som dricker lite under hela graviditeten ändå...

Hade jag aldrig kunnat göra, tänk så är ditt barn på något sätt skadat, även om det bara är lite grann! Så hade jag aldrig kunnat förlåta mig själv! ALDRIG!
Usch, blir nästan lite ledsen i ögat bara jag tänker på det...

Sen om man inte fått reda på att man är gravid än så kan man ju inte veta...
Dock får alla göra som dom vill, det är deras barn och deras ansvar att isf stå för konsekvenserna men jag själv hade aldrig kunnat göra det! :)

Oooh detta ser ju ut att bli ett långt inlägg för en gångs skull, men så blir det väl när man fastnat på ett visst ämne och sitter inlåst i sitt hem haha!

Men annars så leker livet vidare, håller på att plugga upp vissa ämnen nu när jag har tid över och ser till pyssla om mig själv lite extra :)
I eftermiddag/kväll så ska jag bege mig till Nathali och Lucas, blir en liten sleepover där!
Alltid lika roligt för jag och Nattis börjar alltid prata om så konstiga saker innan vi ska somna och så fnittrar vi som två små 10åringar! :) Det är så mysigt!

Förhoppningsvis följer Catrine också med, hade varit kul :) Hon har ju varit så duktig och skaffat sig sitt körkort! Är så stolt över henne :D

Nää nu skriker magen efter någonting att äta!

Här kommer länkar till Nathali's och Catrine's bloggar

xoxo

S....*

Kommentarer
Postat av: Nathali

Uppdatera mera! Vill ha massa att läsa!:) nu när du inte kan vara med mig i trelle... Jäkla snö storm!

2010-01-31 @ 11:03:49
URL: http://nathalim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0