Hoola Hoop

Hejsan hoppsan karlsson!

Catrine sitter och gnäller på mig för att jag inte uppdaterade i söndags kväll som jag sa i mitt föregående inlägg men här får du Catrine!

Vi gick upp 03.15 på söndagsmorgonen för att bege oss till utställningen, ut med hundarna, in med sakerna i bilen och sen IN med hundarna i bilburarna och vi var iväg ca. 04.15

Made började köra, jag satt vaken för att hålla henne sällskap men efter ett tag sa hon att jag också kunde nanna, tack :D
Det var en rätt bra bit dit, tog längre tid än vad jag trodde, försökte sova så mkt det bara gick men vaknade till när det var Jojos tur att köra.
Gud vad enformigt öland är, visst det är en ö så vad ska man förvänta sig... men ändå! Kohagar, kohagar, kohagar, hus, kohagar, camping kohagar kohagar....sen lite fler hus

Självklart så hade det börjat regna under morgonen dock inte så jättemkt utan var mest småregn så vi sa att till kl. 10 när utställningen satt igång så skulle det sluta.

Jag hade ju glömt mina älskade gummistövlar så jag gick i typ tygskor, ball!
Vi började med att sätta upp tälten och när kl. närmade sig tio då så höll jag på med Jojos tält....
DÅ började ösa ner! Stå ute i ösregn med tygskor, leggings och en tunn topp (dock en jacka över) var inte alltför kul.
Vattnet rann ifrån håret ner i ansiktet och så blev man skitig och dann eftersom allt fastnar när man är blöt.

Eftersom mina hundar inte skulle in så tidigt så blev jag en liten "springpojke" först skulle jag springa till bilen som jag inte hittade sen fram och tillbaka mellan dom olika ringarna (eftersom vi hade två raser med oss) jag fick jävlar i det motion! Mina skor var ju jätteblöta men blev dyngsura när jag trampade rakt ner i en vattenpöl, kul!

Inte nog med att allt var pissigt så e domaren rent körd i näsan! Ger en tvåa till en hund som precis erhållit cert! Alla förutom två av våra cavlisar fick tvåor, när dom hade kritiklappar till att  få släta ettor.
Rent sjuk i huvudet, alla reagerade... Tänker dock aldrig ställa för henne igen!

För Jojo gick det däremot bättre, hanen blev 2:a med HP, unghundstiken 3:a CK och 6:e bästa tik, Veterantiken Allison 2:a med CK i sin grupp :)

Sen började färden hemåt som blev låååååååång!
Alla var trötta och då kommer våra sjuka skämt fram och fnittert satte igång blev stopp för middag och sen stopp för glass. Och ett tag var det en liten mobba-lilla-sofie stund! Men det är väll sånt man får ta när man är yngst och sitter utan körkort.

Sen lämnade vi hundar överallt, började i Hbg, sen 2x lund, trelleborg och sen fick jag komma hem :)
Då var kl. 01.00 :P

Som sagt blev en lååång lååång dag.....

MEN jag överlevde, till helgen blir det sofiero utställning då ska jag även ställa Bellas valp Bonnie :D

Lookin' forward to it :D

S....*

Kommentarer
Postat av: Catrine

Tack för en bra text! hihi

2008-09-11 @ 10:10:54
URL: http://catrineb.blogg.se/
Postat av: madlen

Jag mobbar ig ibland för att jag älskar dig (;

Du vet jag e 12 år ibland och då vet jag inte hur man ska visa att man gillar någon utan att knipas ^^ hahaaa :P

2008-09-11 @ 22:30:56
URL: http://allthatglitters.blogg.se/
Postat av: Sofie

I know my darling and I love you too!!!

12 är vi allihop ;)

2008-09-12 @ 11:07:24
URL: http://sofieterezia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0