Utveckling

Fick en kommentar om gårdagens inlägg, att jag skulle berätta lite om hans utveckling.
Det är rätt förvirrande för folk när man säger att "han är nio månader gammal men egentligen bara fem...."

Ofta svarar människor bara artigt, jaha okej... vad härligt!
Sen är han ju pyttliten för att vara nått av det.

Elias är ju nu 9 månader men eftersom han föddes 4 mån för tidigt så är han utvecklingsmässigt som en 5 månaders bebis förutom att han är fortfarande rätt liten.

Men är man så för tidigt född så tar det rätt lång tid att hinna ikapp med vikt och speciellt längd.

Så Elias, han jollrar och snackar skit med sin mamma under dagarna, han skrattar högljutt (speciellt när han är med sin älskade moster), han kan rulla runt (hihi), kan ligga på mage utan problem men har inte riktigt fattat hur han ska få leksakerna att komma när han kallar på dom och han har börjat åla sig så smått fram.

Han vill gärna försöka sitta men så långt har han inte hunnit än :)

Han är en underbar liten kille som verkligen har börjat få humör och ska sitta hos mig, gärna alltid!

Nu fick jag lite motivation om vad jag skulle skriva om så var inte rädda för att fråga på, från allt mellan himmel och jord :)

Joo just det! Han har börjat göra "prutt"-ljud med munnen och han älskar det! Det är så sött!
Förutom när han ska käka gröt :/

Nu ska vi busa vidare!

Tjolahopp - Tjolahej!

S....*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0