Bloggiblogg

I helgen har Elias fått vara med på sina allra första hundutställningar som ägde rum i Sofiero på lördagen och i Örkelljunga på söndagen.

Vi hade bra domare till vår valp som placerade sig superbra båda dagarna, ser verkligen en ljus framtid för honom i ringarna!
Men till våra vuxna hundar så var det domare som inte riktigt hade koll på rasen, tråkigt när sånt händer.
Många fina hundar åkte ut utan någon vettig anledning, men men.... :)

Elias var så snäll! Han sov i princip hela tiden, sa inte ett knyst! Snacka om att man har världens bästa unge! :)


Nu idag var vi på sjukhuset, lilleman hade sin sista ögonundersökning och väger nu 3075g!
Äntligen har vi tagit oss över 3 kiloslinjen :)
Men läkarna bestämde även att han faktiskt skulle få bli utskriven så nu är Elias inte längre en patient på neonatalavdelningen.
Känns så fruktansvärt skönt! Denna resan är slut!
Självklart kommer han få komma på återbesök lite då och då fram tills han är 5 år gammal men han är inte längre en "patient" så att säg....
Det är verkligen en befrielse, en tyngd som lyfts från axlarna.
Tack!!!

Idag kom det även en journalist och träffade oss, hon vill skriva om mitt lilla mirakel och självklart får hon det :)
Tyckte intervjun gick bra men det kändes som att jag bara pladdrade emellanåt, jag hade försökt sedan innan att tänka ut vad jag skulle säga men vissa gånger stod det bara så still.
Så självklart kommer man på uttryck och ord på känslor när man väl var på väg hem, irriterande...
Men hon skulle höra av sig så då ska jag försöka komplettera vad jag har sagt om vissa saker :)

Annars är det väl inte mycket mer som är på gång....
Eller jo! Fick tid till hans operation idag.
Har nog inte nämnt innan att han har ett ljumskbråck som måste opereras innan det skappar problem och det var den tiden han fick idag.

Kändes lite tungt eftersom han ska sövas och så, känner mig lite orolig faktisk... Gillar inte tanken på att han ska vara nedsövd, det kanske blir för jobbigt för honom... Min lilla skatt ♥

Nä nu börjar ögonen gå i kors här så nu ska mini-man äta och sen ska vi krypa ner i sängen (Japp! Vi delar säng, and I love it!)

Såg nu hur många namn Elias har, lilleman, skatt, mini-man osv. men dom säger ju att kärt barn har många namn ;)


Goodnight everyone!
Förresten är det nått ni vill veta är det bara att skriva frågor, finns inga dumma frågor.
Skulle någon sådan dyka upp ändå så blir den helt enkelt inte besvarad :P

ciao

S....*

Kommentarer
Postat av: Patricia- mamma till wilton

var kan man hitta intervjun sen ;)?

2010-09-14 @ 10:22:52
URL: http://metricia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0