Bess debut

I lördags åkte vi på Bess första hundutställning, lyckades även släpa med mig Pontus och Sofia (tack för det moraliska stödet) :)

Var jättemycket raser innan oss så det blev i princip bara väntan men när det väl närmade sig vår tur så kändes det som magen vändes ut och in på mig, jättenervös.

Väl inne i ringen så gick det verkligen skitbra, hon var uppmärksam, skötte sig, var glad och helt enkelt skitbra!
Hon tramsade bara sig lite i kopplet men det var allt, verkligen stolt! Hon stod blickstilla på bordet och lät domaren klämma och kolla hur han ville. Super!

Det slutade med att vi placerade oss tvåa med HP, blev skiiiitglad! :D
Det enda som skilde oss och de på första plats var gången, den som blev etta skötte sig fläckfritt.
Så det sa han att de var de enda som skilde och han tyckte båda var jättefina och att de var kul att se två i så bra storlek :)


Kritiken:

Feminimt huvud - Välmarkerat stop
Korrekt bett.
Utmärkt storlek.
Bra hals och skuldra
Utmärkt bröstkorg, djup och längd.
Välbalanserad
Något öppna vinklar bak
Bra päls
Rör sig effektivt
Välpresenterad
(Credit till mig själv också :D)

Underbar kritik!


Nää nu ska jag mysa med mitt hjärtas fröjd och glädje och ta tag i lite skolarbete :)

xoxo


S....*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0